Monday, January 24, 2022

Exegetisk uppsats

Exegetisk uppsats



Alla kommentarer är inte skapade lika eller tjänar samma syfte. Litterär kontext McKeown, James. Ändå är upplevelsen av att bli "döpt i Anden" en tid för att gå in i en djupare andlig dimension, exegetisk uppsats. Eerdmans,





Exegesens element



edu stöder inte längre Internet Explorer. För att bläddra i Akademin. edu och det bredare internet snabbare och säkrare, exegetisk uppsats, vänligen ta några sekunder att uppgradera din webbläsare. Logga in exegetisk uppsats Facebook Logga in med Google. Kom ihåg mig på den här datorn. Ange e-postadressen exegetisk uppsats du registrerade dig med så skickar vi en återställningslänk till dig via e-post. Behöver ett konto? Klicka här för att registrera dig. Ladda ner gratis DOCX. Ladda ner gratis PDF. Exegetisk forskningsrapport. docx Ed Burgess, Edward Burgess. Ladda ner Ladda ner PDF Fullständigt PDF-paket Ladda ner Fullständigt PDF-paket Detta dokument. En kort sammanfattning av denna artikel, exegetisk uppsats. Sammanhang av passagen Historisk bakgrund Kulturell information Litterär kontext Mening av passagen Exegetisk disposition Exegetisk översikt Betydelsen av passagen Tillämpning på det kristna livet Tillämpning till kyrkans tjänst I det här avsnittet av tidningen kommer läsaren att möta en kort översikt av den historiska, kulturella , och litterära sammanhang kring Psalm 1, som kommer att ge läsaren en grundläggande förståelse som är absolut nödvändig för att tolka Psalm 1.


För det andra kommer läsaren att undersöka meningen med stycket. I detta avsnitt av tidningen kommer läsaren att möta en exegetisk översikt av Psalm 1, följt av en exegetisk översikt av texten. För det tredje kommer läsaren att undersöka styckets betydelse. I detta avsnitt av tidningen kommer läsaren att möta en tillämpning av texten på det kristna livet och kyrkans tjänst. Och slutligen kommer läsaren att förses med ett avslutande uttalande av författaren. Med denna grundläggande förståelse i sikte kommer författaren att bevisa exegetisk uppsats Psalm 1 placerades strategiskt i början av psalmboken för att fungera som en inledning till resten av boken.


Sammanhang av passagen Historisk bakgrund Psaltaren är den längsta boken i Bibeln. Den första Psalm som någonsin skrevs skrevs av Moses Psalm 90 någon gång mellan f.Kr. Douglas och Merrill C. Tenney, red. Zondervan Illustrated Bible Dictionary, rev. Moisés Silva Grand Rapids, Michigan: Zondervan, Författarskapet till exegetisk uppsats Psalmer klassas som anonyma, eftersom författarskapet är okänt. Psalm 1 skulle vara en exegetisk uppsats exempel på en psalm som faller inom denna grupp. Det finns ingen indikation på vem som skrev denna psalm eller när den skrevs.


Vilken ståndpunkt man än kan ha i frågan måste alla seriösa forskare vara överens om en sak: Psalm 1 var inte den första Exegetisk uppsats någonsin skrivit jfr. Psalm Därför kan man våga ställa frågan, varför placerades Psalm 1 i början av Psalmboken? Man kan hävda att placeringen av Psalm 1 i början av bok 1 var strategisk, exegetisk uppsats. Enligt Tremper Longman fungerar placeringen av Psalm 1 i början av boken som en programmatisk introduktion till hela psalmboken. Inom Israels religiösa ram, exegetisk uppsats Psalmer exegetisk uppsats används som visdomslitteratur, klagomål över olycka, uttryck för lovprisning och tack till Gud, ett rop på dom över de ogudaktiga, pilgrimsfärder, omvändelse, sånger i tillbedjan och messiansk förväntan bara för att nämna en 3 David M.


Tremper Longman III och David E. Garland, reviderad utg, exegetisk uppsats. Grand Rapids, Michigan: Zondervan, angående Psalm 1 och dess kulturella miljö, men det enda som kan härledas exegetisk uppsats texten är som lagen hade exegetisk uppsats skrevs under tiden för dess skrivning. Detta skulle verkligen förklara dess hänvisning till att meditera över och glädjas åt Herrens lag Ps. Litterär kontext Exegetisk uppsats det litterära sammanhanget för Psalm 1 faller inom genren som klassificeras som visdomspsalmer.


Chad Brand, reviderad och exp, exegetisk uppsats. ATLA Religion Database med ATLASerials, EBSCOhost åtkomst 30 januari, Grand Rapids, Michigan: Zondervan, Kaiser Jr. och Moisés Silva, Introduction to Biblical Hermeneutics: The Search for Meaning, rev. och utökad utg. Som ett resultat av ett sådant förhållande till YHWH genom hans lag, är det slutliga resultatet en som vandrar på rättfärdighetens väg. Detta är temat som dominerar hela Psalm 1. Författaren till Psalm 1 använder flera litterära anordningar genom hela Psalmen, såsom parallellism, jämförelsefigurer och kontrastfigurer. Ett exempel på parallellismen i Psalm 1 kan skisseras enligt följande: A The Way of the Godly vv. Den gudfruktigas väg A. Han finner tillfredsställelse i Herren v.


Han är separerad från världen v. Vägrar gå v. Vägrar stå v, exegetisk uppsats. Vägrar sitta v. Han är mättad med Guds ord 1. Han finner glädje i Ordet v. Han mediterar över Ordet v. Han är planterad i Ordet v. Han får näring från Ordet v. Han kommer att vara stabil v. Han kommer att bära frukt v. Han kommer inte att vissna v. Han kommer att blomstra v. De ogudaktigas väg A. The Wicked are Useless like Chaff v. The Wicked kommer att bli rättsligt fördömd v. Han kommer inte att stå i domen v. Han kommer inte att stå med de rättfärdiga v. Två resultat v. De rättfärdiga kommer att ha framgång v. De ogudaktiga kommer att gå under v. I Psalm 1 börjar författaren psalmboken med att beskriva två personer, dvs, exegetisk uppsats. Att uppmärksamma detta faktum i början av boken skulle så småningom skapa förutsättningar för läsaren att undersöka hans förhållande till YHWH.


I ljuset av exegetisk uppsats ser det ut som om psalmbokens organisatörer ville använda Psalm 1 som en skärmdörr, exegetisk uppsats, så att säga, innan man går in i Psaltarens hus. För förutom Herrens lag kunde det inte finnas något sådant som behag i honom, och man kunde inte vandra på hans vägar. Bara detta faktum har fått Steven Tuell att anta att Psalm 1 inte placerades i början av Psaltaren av misstag, utan snarare måste den vara strategisk. John F. Walvoord och Roy B. Zuck, Dallas Theological Seminary Wheaton, IL: Victor Books, Detta verkar vara det tänkesätt som psalmorganisatörerna ville åberopa på exegetisk uppsats, som en förutsättning för exegetisk uppsats Psaltarens hus, exegetisk uppsats.


Betydelsen av passage-ansökan för Exegetisk uppsats Livet När den troende i Gamla testamentet mötte Guds visdom som uttrycks i Psalm 1, exegetisk uppsats, den troende stod inte bara öga mot öga med en hermeneutisk lins för att se resten av psaltaren. Lägg märke till att den rättfärdige mannen inte fick Guds välsignelse för att han var rättfärdig till sin natur, och han fick inte heller Guds välsignelse för att han var klokare än de ogudaktiga. Detta var inte bara sant för den troende i Gamla testamentet, utan det är också sant för den troende i Nya testamentet. Här uttrycks Guds visdom i inga tvetydiga termer.





divisionsklassificeringsuppsats



Innebörden av passagen Exegetisk översikt Exegetisk översikt Betydelsen av passagens tillämpning på det kristna livet Ansökan till kyrkans tjänst I det här avsnittet av tidningen kommer läsaren att möta en kort översikt av det historiska, kulturella och litterära sammanhanget kring Psalm 1, som kommer att ge läsaren en grundläggande förståelse som är absolut nödvändig för att tolka Psalm 1. För det andra kommer läsaren att undersöka meningen med stycket. I detta avsnitt av tidningen kommer läsaren att möta en exegetisk översikt av Psalm 1, följt av en exegetisk översikt av texten. För det tredje kommer läsaren att undersöka styckets betydelse. I detta avsnitt av tidningen kommer läsaren att möta en tillämpning av texten på det kristna livet och kyrkans tjänst.


Och slutligen kommer läsaren att förses med ett avslutande uttalande av författaren. Med denna grundläggande förståelse i sikte kommer författaren att bevisa att Psalm 1 var strategiskt placerad i början av psalmboken för att tjäna som en inledning till resten av boken. Sammanhang av passagen Historisk bakgrund Psaltaren är den längsta boken i Bibeln. Den första Psalm som någonsin skrevs skrevs av Moses Psalm 90 någon gång mellan f.Kr. Douglas och Merrill C. Tenney, red. Zondervan Illustrated Bible Dictionary, rev. Moisés Silva Grand Rapids, Michigan: Zondervan, , Författarskapet till dessa psalmer klassificeras som anonymt, eftersom författarskapet är okänt.


Psalm 1 skulle vara ett perfekt exempel på en psalm som faller inom denna grupp. Det finns ingen indikation på vem som skrev denna psalm eller när den skrevs. Vilken ståndpunkt man än kan ha i frågan, måste alla seriösa forskare vara överens om en sak: Psalm 1 var inte den första psalmen som någonsin skrevs jfr. Psalm Därför kan man våga ställa frågan, varför placerades Psalm 1 i början av Psalmboken? Man kan hävda att placeringen av Psalm 1 i början av bok 1 var strategisk. Enligt Tremper Longman fungerar placeringen av Psalm 1 i början av boken som en programmatisk introduktion till hela psalmboken. Inom Israels religiösa ram användes psalmerna som visdomslitteratur, klagomål över olycka, uttryck för lovprisning och tack till Gud, ett rop på dom över de ogudaktiga, pilgrimsfärder, omvändelse, sånger i tillbedjan och messiansk förväntan bara för att nämna en 3 David M.


Tremper Longman III och David E. Garland, reviderad utg. Grand Rapids, Michigan: Zondervan, , Beträffande Psalm 1 och dess kulturella miljö, men det enda som kan utläsas från texten är att lagen redan hade skrivits in under tiden för den skrevs. Detta skulle verkligen förklara dess hänvisning till att meditera över och glädjas åt Herrens lag Ps. Litterär kontext Det litterära sammanhanget för Psalm 1 faller inom genren som klassificeras som visdomspsaltare. Chad Brand, reviderad och exp. ATLA Religion Database med ATLASerials, EBSCOhost åtkomst 30 januari, Grand Rapids, Michigan: Zondervan, Kaiser Jr. och Moisés Silva, Introduction to Biblical Hermeneutics: The Search for Meaning, rev.


och utökad utg. Som ett resultat av ett sådant förhållande till YHWH genom hans lag, är det slutliga resultatet en som vandrar på rättfärdighetens väg. Detta är temat som dominerar hela Psalm 1. Författaren till Psalm 1 använder flera litterära anordningar genom hela Psalmen, såsom parallellism, jämförelsefigurer och kontrastfigurer. Ett exempel på parallellismen i Psalm 1 kan skisseras enligt följande: A The Way of the Godly vv. Den gudfruktigas väg A. Han finner tillfredsställelse i Herren v. Han är separerad från världen v. Vägrar gå v. Vägrar stå v. Vägrar sitta v.


Han är mättad med Guds ord 1. Han finner glädje i Ordet v. Han mediterar över Ordet v. Han är planterad i Ordet v. Han får näring från Ordet v. Han kommer att vara stabil v. Han kommer att bära frukt v. Han kommer inte att vissna v. Han kommer att blomstra v. De ogudaktigas väg A. The Wicked are Useless like Chaff v. The Wicked kommer att bli rättsligt fördömd v. Han kommer inte att stå i domen v. Han kommer inte att stå med de rättfärdiga v. Två resultat v. De rättfärdiga kommer att ha framgång v. De ogudaktiga kommer att gå under v. I Psalm 1 börjar författaren psalmboken med att beskriva två personer, dvs. Att uppmärksamma detta faktum i början av boken skulle så småningom skapa förutsättningar för läsaren att undersöka hans förhållande till YHWH.


Mot bakgrund av denna uppfattning verkar det som om psalmbokens organisatörer ville använda Psalm 1 som en skärmdörr, så att säga, innan de gick in i Psaltarens hus. För förutom Herrens lag kunde det inte finnas något sådant som behag i honom, och man kunde inte vandra på hans vägar. Bara detta faktum har fått Steven Tuell att anta att Psalm 1 inte placerades i början av Psaltaren av misstag, utan snarare måste den vara strategisk. John F. Walvoord och Roy B. Zuck, Dallas Theological Seminary Wheaton, IL: Victor Books, , Detta verkar vara det tänkesätt som psaltarens organisatörer ville åberopa läsaren, som en förutsättning för att komma in i Psaltarens hus. Betydelsen av passagen tillämpning på det kristna livet När den troende i Gamla testamentet mötte Guds visdom som uttrycks i Psalm 1, stod den troende inte bara öga mot öga med en hermeneutisk lins för att se resten av Psaltaren.


Lägg märke till att den rättfärdige mannen inte fick Guds välsignelse för att han var rättfärdig till sin natur, och han fick inte heller Guds välsignelse för att han var klokare än de ogudaktiga. Detta var inte bara sant för den troende i Gamla testamentet, utan det är också sant för den troende i Nya testamentet. Här uttrycks Guds visdom i inga tvetydiga termer. För att kunna leva ett fruktbart liv som i slutändan ger ära åt Gud, måste man dagligen försänka sig i livet- 13 Mark J. Whiting, "Psalm 1 och 2 som en hermeneutisk lins för att läsa Psaltaren. Som sådan är det Guds lära som helhet, som är det livgivande vattnet som psalmisten hänvisar till som kommer att vara en stadig ström av näring för den troende, vilket får dem att producera frukt under varje årstid av livet.


På samma sätt som Psalm 1, fungerade i den GT-troendes liv, borde den fungera i de kristnas liv idag. O, smaka och se att HERREN vår Gud är god Ps. Dessa två vägar är lika svarta och vita som rätt är från fel. Psalmisten gör det alldeles klart att det inte finns något sådant som en medelväg. Samma exakta budskap lärs ut av Jesus Kristus också. vi levde också en gång i vårt kötts begär och gjorde köttets och sinnets begär. I vers 3 säger han att de var "av naturens barn av vrede. phusis syftar inte på ett födelsetillstånd utan "ett sätt att känna och agera som av lång vana har blivit natur. I detta sammanhang betyder phusis "i detta tillstånd", det vill säga hur efesierna tidigare levde, tänkte och handlade.


Endast tro och nåd endast som ett medel till frälsning vederläggs av Efesierbrevet. Metodistdisciplinen och baptistmanualerna bekräftar att en person är rättfärdiggjord av tro enbart och nåd ensam. De bekräftar vad Paulus förnekar! Paulus sa: "Av nåd har ni blivit frälsta genom tro, och det är inte av er själva, det är Guds gåva; inte av gärningar, för att ingen ska berömma sig. Dessutom, i Efesierbrevet tillskriver Paulus deras frälsning till andra element såsom "genom sitt blod", ; "sanningens ord, de goda nyheterna om din frälsning", ; "Kristus. Flera faktorer bidrar till frälsning från synd. Den förenade pingstismen vederläggs av brevet till efesierna. United Pentecostalism lär att det bara finns en person i gudomen, nämligen Jesus.


Paulus skrev i brevet om "Gud, vår Fader", "Herren Jesus Kristus" och "löftets Helige Ande". Sjundedagsadventismen vederläggs av det underbara Efesierbrevet. Sjundedagsadventister tror att Gamla testamentets lag som reglerar sabbatsdagen fortfarande är bindande. Paulus säger att Kristus har "avskaffat fiendskapen i sitt kött, ja, lagen om bud som finns i förordningar. Det är inte längre bindande. Premillenialismen vederläggs av Paulus brev till efesierna. En av beståndsdelarna i premillenial doktrin är att Kristus kom för att upprätta Guds rike, men judarna förkastade honom, och "kyrkan" etablerades som en ersättare tills de tusen åren regerar på jorden, då kommer Guds rike att upprättas.


Paulus sa att Guds församling eller församling var resultatet av gudomlig planering. Det var "Guds eviga avsikt som han avsåg i Kristus Jesus, vår Herre. Outtömlig, outgrundlig, obegränsad visdom med rik variation ligger till grund för existensen av Kristi kropp. Religiös institutionalism vederläggs av brevet till efesierna. Endast ett religiöst samhälle har någon rätt att existera genom gudomligt dekret. Inga mänskliga religiösa institutioner, oavsett hur "värdiga" deras mål är, har rätt att ersätta Herrens församlings uppdrag genom att predika de goda nyheterna om frälsning i Kristus! Himlen äras och Gud förhärligas "i församlingen och i Kristus Jesus i alla släktled från släkte till evighet. Tillsammans reflekterar och representerar de sammanfattningen av allt som Gud satt för mänsklighetens eviga bästa.


Universalism vederläggs av Efesierbrevet. Universalism hävdar att alla människor så småningom kommer att bli frälsta. Men Paulus skrev: "Vet detta med säkerhet, ingen omoralisk person, ingen oren eller girig person, inte heller någon som är en avgudadyrkare har någon arvedel i Kristi och Guds rike. Ekumeniken vederläggs av Paulus brev till efesierna. Ekumenik är rörelsen designad för att "förena alla kyrkor" genom att förbise doktrinära skillnader. Paulus skrev, det finns "en tro. Det finns ett "sanningens ord. Ekumenik är som reumatism; om det inte sätts i schack, kommer det att sprida sig till andra delar av kroppen. Nästan alla konfessionella organisationer förnekar att nedsänkning är nödvändig för frälsning från tidigare synder. De resonerar: "Dopet är ett verk. Vi räddas inte av gärningar.


Så vi blir inte frälsta genom dopet. Nedsänkning är inte ett mänskligt föreskrivet arbete, och nedsänkning tillåter inte skryt. Nedsänkning är en handling som befallts av Gud. Handlar, och när man är nedsänkt, blir de frälsta av nåd. Handlingar ; Efesierbrevet Efesierna hade blivit nedsänkta "i Herren Jesu namn", Apostlagärningarna och de "räddades av nåd genom tro. Så skrev Paulus till dem och sa att Herren har "rensat de frälstas församling, RD genom vattentvättning med ordet. Handlingar ; Titus R. Daly at AM Inga kommentarer: E-posta detta BlogThis! Söndagen den 1 mars, De äldres tradition. I Markus berättelse om Kristi liv läser vi om ”de äldstes tradition.


Den har hänvisning till rabbinernas muntliga lag. Josefus hänvisar till detta som "fädernas tradition. Josephus fornminnen XIII. Denna muntliga lag ansågs lika bindande som den skriftliga lagen. Josephus antikviteter XIII. Den muntliga lagen utgjorde faktiskt tullen för att definiera rättsfrågorna. Det var en sammanfattning av kommentarer utöver lagen! Jesus hänvisade till deras muntliga lag, de äldstes tradition, som "din tradition", och skiljer den från "Guds bud". Han ifrågasatte den bindande karaktären av deras muntliga lag! Deras sedvanor var inte "Guds ord".


Jesus strävade inte efter att vara politiskt korrekt, men han var alltid religiöst korrekt. Hans uppdrag var att praktisera och lära ut sin himmelske Faders vilja, inte att underkasta sig oinspirerade mänskliga traditioner. John, 30; Mänsklig tradition är som klorna på en örn som håller i en fisk. När det tar tag är det svårt att bryta sig ur greppet. Ju längre mänsklig tradition praktiseras, desto djupare sjunker den in i hjärtat, och desto svårare är det att "ropa frihet. En anledning till detta är det faktum att människor inte gillar att vara annorlunda, och de misstänker någon eller något som är annorlunda än vad de alltid har trott och utövat.


Gudomliga "traditioner" som undervisar från Gud genom apostlarna är bindande 1 Korintierbrevet; 2 Tessalonikerbrevet; , men doktriner och seder som påtvingats av människor får aldrig ses som lagar från Gud. De måste avvisas. Jag har känt äldste och ledande män inom Kristi församlingar som har skapat lagen att endast King James-versionen av Bibeln får användas i offentlig läsning, predikan och undervisning. Vissa har till och med sagt, "Titta på vart KJV har fört oss. Det har använts framgångsrikt i debatter med konfessionella predikanter. Tusentals har räddats från synd av KJV.


Det går inte att försvara. Inte ens KJV-översättarna trodde på King James onlyism. En person som föredrar att använda en version som talar genom äldre arkaiska engelska former kommer sannolikt att njuta av KJV. Men de har inte mer rätt att binda sina preferenser till andra, än fariséerna var tvungna att binda nödvändigheten av att tvätta händerna innan de äter. Markera De har inte heller rätt att kritisera andra versioner av Bibeln på grund av att de skiljer sig från KJV. Att förkasta mänsklig tradition gör inte en person till en "liberal". Som svar på uttalandet att "KJV inte är den enda acceptabla versionen av skrifterna som en person kan använda", sägs det ibland, "De äldste ska skydda församlingen från doktrinära fel, därför använder vi bara KJV.


Handlingar ; Titus Men det är inte sant att King James onlyism är det rätta svaret på problemet. För att visa detta är en fråga lämplig: finns det något doktrinärt fel i KJV? Om du svarar "Nej", titta på två ofta citerade verser i skrifterna; Apostlagärningar och handlingar Lägg märke till frasen "sådan som bör räddas" i , och frasen "omvandlas" i Ingen av översättningarna är vad den grekiska texten säger. Båda fraserna är felaktigt översatta och är därför doktrinära fel. Någon kan svara, "Men den person som läser eller undervisar från KJV kan förklara detta faktum och lära ut sanningen för folket. Och eftersom detta är sant, varför kan inte samma sak göras om en person använder ASV, ESV, RSV och NIV när han undervisar och predikar om de stöter på fel i texten?


Jesus avslöjade inkonsekvensen hos dem som försökte binda "de äldstes tradition. Ingen har rätt att stifta och binda lagar som Gud inte stiftade. Lördagen den 28 februari, Why Do The Scholars Miss It? Det finns människor som har enorma kunskaper i hebreiska, arameiska och grekiska, de språk på vilka Yahweh gav mänskligheten de heliga skrifterna. De känner till betydelsen av ord, är skickliga i grammatik och kan översätta från dessa språk till engelska. Men deras praktik motsäger ofta deras kunskap. Jag skulle föreslå följande insikter om varför detta är fallet. Först, med Paulus ord, "Kunskapen blåser upp. När en person tror att de har nått höjdpunkten av lärande är det inte troligt att de erkänner att de har fel, även när bevisen är bestämt emot dem!


Endast en person som är genuint ödmjuk i anden kommer oreserverat att säga och tro: "Jag har fel. De vet vad texten lär ut men de hålls av örnen som klor av mänsklig tradition. Mänsklig tradition är en formidabel kraft och dess grepp är svårt att bryta, även när man håller fast vid den tydligt bryter mot den levande Guds ord. Många forskare föredrar tradition framför apostoliskt prejudikat! För det tredje, när han skrev om de judiska härskarna, sade aposteln Johannes: "Ty de älskade folkets lov mer än lovprisningen av Gud. De är medvetna om vad skriften lär, men att stå på det heliga ordet skulle ställa dem i konflikt med deras beståndsdelar, och de väljer att accepteras av människor i mörker än av ljusets Gud.


Det är viktigt att komma ihåg de tre föregående punkterna om varför många forskare missar det; stolthet, mänsklig tradition och acceptans av beståndsdelar. Stipendium är utmärkt om den lärde aldrig glömmer källan och syftet med sin kunskap. Stipendium för blotta vetenskapens skull är som en hammare i händerna på en vild man; men stipendium som kröner en vis mans huvud är som en hammare i händerna på en välutbildad snickare. Dessa saker hjälper oss att förstå varför bibliska lexikografer, grammatiker och lingvister medger att det grekiska verbet psallo i Efesierbrevet inte betyder att spela på mekaniska instrument i Nya testamentets dyrkan, men de fortsätter att dyrka med mekaniska instrument. Detta ger oss insikt om varför lexikografer korrekt definierar baptizo som nedsänkning, nedsänkning eller dopp, men de förblir anslutna till samfund som utövar stänk och hällning som religiösa handlingar.


Det kastar ljus över varför grammatiker erkänner frasen " eis aphesin ton hamartion humon " i Apostlagärningarna betyder "in i" eller "till" förlåtelsen av dina synder, men de fortsätter att förneka att nedsänkning är nödvändig för förlåtelse av tidigare synder. En grekisk grammatiker, A. Robertson, var så starkt motståndare till fakta att han skrev, "Man kommer att bestämma användningen av eis i Apostlagärningarna, RD, eftersom han tror att dop är avgörande för syndernas förlåtelse eller inte. Min åsikt är bestämt emot idén att Petrus, Paulus eller någon i Nya testamentet lärde ut dopet som väsentligt för syndernas förlåtelse eller sättet att säkerställa sådan förlåtelse.


Peter och Paul har lämnat professor Robertson liggande på "högarna". På detta sätt, även när forskare missar det, med Guds hjälp, kan vi få det. Måndagen den 23 februari Var jobbpatient? I James säger American Standard Version: "Ni har hört talas om Jobs tålamod" Denna läsning har varit grunden för många predikningar och diskussioner om Jobs "tålamod". En noggrann läsning av Jobs bok ger en person ett radikalt annorlunda intryck av mannen Job. Så vi frågar: "Var Job tålmodig? Så vi frågar: "Klagade Job?


Jehova frågade motståndaren Satan två gånger: "Har du tänkt på min tjänare Job?? Job var "drabbad av svåra bölder eller hudinflammation från fotsulorna till hjässan. Texten säger att han "förbannade dagen för sin födelse. Varför dog jag inte när min mamma födde mig? Job var väldigt otålig. Men hur är det med James, där ASV säger: "Ni har hört talas om Jobs tålamod? Det borde ha placerats i texten. Det grekiska ordet i Jakob är hupomone. Det betyder uthållighet, uthållighet, orubblighet. Den beskriver förmågan till beslutsam fortsättning i ett handlingssätt. James poäng är inte att Job var tålmodig, eftersom han inte klagade; det gjorde han, men han fick utstå stort lidande.

No comments:

Post a Comment